loading...
شهید علم
محمد لطفی بازدید : 248 دوشنبه 11 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 پدر شهيد احمدي‌روشن با بيان اينكه بهترین شرایط برای ادامه تحصیل مصطفی مهیا بود، گفت: مصطفي این امکانات خوب را رها کرد و به خدمت در سایت هسته‌ای نطنز پرداخت که در آینده نتایج فعالیت‌های این شهید گرانقدر مشخص خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهید نیوز، دانشجویان شرکت کننده در همایش سیاسی «موقعیت بدر و خیبر» اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان صبح امروز با خانواده شهید احمدی روشن دیدار و گفت و گو کردند.
 پدر شهید احمدی روشن در این جلسه با ذکر خاطراتی از این شهید هسته ای گفت: خداوند در اولین آیه های قرآن می فرماید: «اقرأ باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم» و به اهمیت علم و دانش تأکید می کند كه این موضوع، پیشتازی دین مبین اسلام در زمینه علم و دانش را نشان می دهد.

 وي گفت: مصطفای شهید مقاطع ابتدایی و راهنمایی را در همدان طی کرد و به سبب فضایل دینی و اخلاقی که داشت از ابتدا در فعالیت های مذهبی و بسیج شرکت كرد و به لطف خدا در مجالس مذهبی همدان موفق بود تا اینکه در کنکور سراسری شرکت کرد و با رتبه 729 در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد.

 پدر این شهید افزود: مصطفی بعد از اتمام تحصیل خود به سایت هسته ای نظنز رفت و مشغول فعالیت شد و یکی از پایه گذاران سایت هسته ای نظنز بود که فعالیت فراوانی در این زمینه داشت.

این پدر شهید در ادامه گفت: مصطفی به کارش به عنوان راه دستیابی به یک هدف مقدس یعنی پیشرفت و اعتلای کشور در راه خداوند متعال نگاه می کرد.

احمدی روشن افزود: در زمان ریاست جمهوری یکی از آقایانی که در مسائل هسته ای کوتاه آمد، متأسفانه سایت هسته ای نطنز مهر و موم شد و تلویزیون های مدار بسته در آنجا نصب گرديد که این بسیار برای مصطفی رنج آور بود؛ به طوری که مصطفی می گفت من دیگر گمان نمی کنم که در سایت نطنز بتوانم ادامه کار داشته باشیم که به سفارش بنده ایشان صبر پیشه کرد و به لطف خداوند متعال در زمان ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد و تدبیر رهبر معظم انقلاب، فعالیت سایت هسته ای نطنز از سر گرفته شد و این موضوع باعث گرديد که جان تازه ای در کالبد مصطفی دمیده شود. 
 وی ادامه داد: مصطفی مدت 12 روز در سایت هسته ای نطنز مشغول به کار بود و یک روز به تهران جهت سرکشی به خانواده می آمد که این فعالیت شدید وي تا زمانی که به غنی سازی سه درصدی دست یافتند، ادامه داشت.

احمدی روشن در توصیف ابعاد شخصیتی فرزند شهیدش گفت: روشی که مصطفی در زندگی در پیش گرفت، باعث فلاح و رستگاریش شد؛ چرا که شهادت به دعا کردن و قرآن و نماز خواندن تنها بر نمی آید و اینها فقط وسیله است، باید عملاً لیاقت خودمان را برای شهادت به خداوند نشان بدهیم که مصطفی این لیاقت خود را به خداوند نشان داد.

وی افزود: یادم نمی آید که مصطفی از من خواسته باشد که برای شهید شدنش دعا کنم یا کلمه ای درباره شهادت به من و مادرش گفته باشد؛ وي با عملش شهادت را از خداوند گرفت.

پدر این شهید هسته ای در توضیح این مطلب گفت: یکی از خصوصیات ویژه ای که مصطفی داشت، احترام فوق العاده به پدر و مادرش بود و در هر زمینه ای رضایت و نظر ما را جلب می کرد و نمی خواست ذره ای پدر و مادرش را از خود برنجاند، لذا من به شما عزیزان هم توصیه می کنم اگر می خواهید در زندگی موفق باشید و نقاط کور زندگیتان باز شود، همیشه پر و بال محبت حودتان را پیش پدر و مادر باز کنید و به آنان احترام وافر قائل شوید.

احمدی روشن افزود: قرآن می فرماید حتی اُف به پدر و مادر نیز نگویید و مبادا روزی به خاطر فاصله سنی و تحلیلی حتی در دلتان این گونه افکار بگذرد که باعث قهر الهی می شود؛ اين در حالي است كه اگر این روش را در پیش بگیرید، خداوند راهی را برای شما باز خواهد کرد که برای مصطفای شهید باز کرد.
 وی در ادامه صحبت های خود گفت: یکی دیگر از خصوصیات این شهید جوان، احترام فوق العاده وی به مردم بود؛ وي مترصد این بود که کسی مشکلی داشته باشد تا برای حل این مشکل به او کمک کند و این کمک در همه زمینه ها بود.

پدر شهید هسته ای کشورمان ادامه داد: یکی دیگر از خصوصیات بارز شهید احمدی روشن، احساس مسئولیت و وظيفه پذیری و وظیفه شناسی بالای وی بود که بعد از جریان غنی سازی، در 24 ساعت بیش از سه یا چهار ساعت نمی خوابید و دائماً مشغول کار و فعالیت برای سربلندی کشورش و شاد کردن دل رهبرش بود. 
 احمدي روشن گفت: اگر چه بهترین شرایط برای ادامه تحصیل مصطفی مهیا بود، اما وی با هدف خدمت به کشورش و بر زمین نماندن فعالیت های هسته ای کشور که در حوزه تخصصش بود، این امکانات خوب را رها کرد و به خدمت در سایت هسته ای نطنز پرداخت که در آینده نتایج فعالیت های این شهید گرانقدر مشخص خواهد شد.

وی با بیان حدیث «مداد العلما افضل من دماء الشهدا» گفت: مصطفی هم دانشمند و اهل علم بود که دستاوردهای خوبی را برای انرژی هسته ای کشور یا به نتیجه رسانده بود و یا نزدیک به نتیجه دادن بود و هم اینکه ایشان شهید شد و خون خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کرد که بدین جهت ایشان «شهید دو قبضهز است.

احمدی روشن گفت: به همین دلیل است که می گویم ابتدا باید اهل عمل برای کسب شهادت باشید، سپس به دعا برای شهادت بپردازید.

وي با بیان اینکه امروز، عرصه رقابت عرصه علم و فناوری است، گفت: زمانی بود که استکبار جهانی برای جلوگیری از پیشرفت ما، جنگ را به ما تحمیل کرد، اما مردم این جنگ را به پیروزی رساندند؛ چرا كه هر کسی در هر مقامی و جایگاهی خودش را سرباز جمهوری اسلامی می دانست.

پدر شهید احمدی روشن در ادامه سخنان خود گفت: بعد از جنگ، جبهه ای را که دشمنان به روی ما گشودند، آبادانی کشور هدف قرار داد بود که چوب لای چرخ سازندگی و آبادانی کشور می گذاشتند و نمی خواستند که کشور پیشرفت کند، اما مردم با کمک به نظام جمهوری اسلامی در این جبهه هم دشمن را ناامید کردند.
 وي افزود: امروز، جبهه ای که دشمن در مقابل ما باز کرده، جبهه علم و فناوری است و جنگیدن در این جبهه به افراد بخصوصی نیاز دارد که باید در این جبهه بجنگند و قاطبه مردم تنها نقش حمایتی می توانند داشته باشند و آن افراد بخصوص نیز شما دانشجویان هستید که باید خود را برای جنگیدن در این جبهه به سلاح علم و فناوری مجهز کنید.

پدر شهید احمدی روشن گفت: اینکه شما اعضای این اتحادیه دانشجویی از صدها و هزاران کیلومتر دورتر برای حضور در این همایش خود را به اینجا رسانده اید، نشان از دغدغه شما برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد و معلوم است که شما راه را پیدا کرده اید، لذا انتظار از شما دانشجویان بالاتر است که راه شهید احمدی روشن را ادامه دهید؛ چرا که شما سربازان این جبهه هستید و باید هزاران مصطفی احمدی روشن را به رهبری تقدیم کنید.

 وي گفت: امروز برای ما مسجل شده است که اگر مصطفی احمدی روشن نیست، هزاران مصطفی احمدی روشن وجود دارد؛ نمونه کوچک آن نیز درخواست 300 نفر از دانشجویان فقط در یک دانشگاه است كه تقاضای تغییر رشته به فیزیک هسته ای داده اند و تا کنون بیش از 1000 دانشجو از سراسر کشور این درخواست را مطرح كرده اند و این نشانه اثرگذاری خون این شهید بزرگوار است که خون این شهید، جان تازه ای را در کالبد ایران اسلامی و سایر آزادگان جهان جاری کرد.

پدر شهید احمدی روشن ادامه داد: امروز شما می بینید که در قلب آمریکا در نیویورک و در سایر شهرهای این کشور مردم معترض به سیاست های سیاستمداران آمریکایی، عکس مصطفی احمدی روشن را به عنوان اعتراض به دولت آمریکا بلند می کنند که در دنیا بی سابقه است و این باید بررسی شود که چرا این قدر شهدای ما در دنیا اثرگذار شده اند.

وي گفت: این گونه وقایع نشان می دهد که امروز مردم دنیا بیدار شده اند و وقایع و تحولات را به خوبی می فهمند و فریب تبلیغات و هوچیگری غربی ها درباره انرژی هسته ای ایران را نمی خورند و می دانند که ملت ایران مظلوم است و برای خدمت به بشریت از این فناوری استفاده خواهد کرد نه اینکه مثل آمریکا بمب هسته ای بسازیم و مردم هیروشیما را قتل عام کنیم.

احمدی روشن در ادامه سخنان خود گفت: امروز همه دنیا فهمیده اند که هدف ما از انرژی هسته ای مصارف صلح آمیز آن است و در این دنیایی که استکبار قانون جنگل را بر آن حاکم کرده است، باید کشورهایی مثل ایران باشند که برخی داروهای هسته ای را تولید کنند و به ملت های مستضعف و مظلوم بدهند.

وي در پایان سخنان خود گفت: الحمدلله خداوند دشمنان ما را از احمق ترین انسان های روی زمین قرار داده که گمان می کنند با کشتن مصطفی می توانند درب علم را به روی ما ببندند، اما آنها باید بدانند ما آن قدر مصطفی احمدی روشن داریم که این حرکات پلید آنها هیچ خللی در حرکت این ملت وارد نخواهد آورد.

لازم به ذکر است، پس از سخنراني پدر شهید احمدی روشن، همسر و مادر این شهید بزرگوار نیز در میزگردی به نقل خاطراتی از این شهید بزرگوار و انتظارات خود از جامعه دانشگاهی پرداخته و به سوالات دانشجویان درباره زندگی شهید احمدی روشن پاسخ دادند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 36
  • بازدید سال : 63
  • بازدید کلی : 4,281